poniedziałek, 2 czerwca 2014

Uniżenie, prostowanie ścieżki

Stara natura nie śpi... dlatego dostałam od Boga kilka konkretnych wskazówek, którymi chcę się kierować:

Prz 4,23 Czujniej niż wszystkiego innego strzeż swego serca, bo z niego tryska źródło życia!

J 5,41 Nie przyjmuję chwały od ludzi

J 8,50 Ja zaś nie szukam własnej chwały.

Flp 2,3 I nie czyńcie nic z kłótliwości ani przez wzgląd na próżną chwałę, lecz w pokorze uważajcie jedni drugich za wyższych od siebie.

J 15,4 trwajcie we mnie, a Ja w was. Jak latorośl sama z siebie nie może wydawać owocu, jeśli nie trwa w krzewie winnym, tak i wy, jeśli we mnie trwać nie będziecie.

Kol 3,12-13 Przeto przyobleczcie się jako wybrani Boży, święci i umiłowani, w serdeczne współczucie, w dobroć, pokorę, łagodność i cierpliwość, znosząc jedni drugich i przebaczając sobie nawzajem, jeśli kto ma powód do skargi przeciw komu: Jak Chrystus odpuścił wam, tak i wy.

Łk 17,10 Tak i wy, gdy uczynicie wszystko, co wam polecono, mówcie: Sługami nieużytecznymi jesteśmy, bo co winniśmy byli uczynić, uczyniliśmy.

Podobnie jak robił to w życiu Dawida, Pan może działać przeze mnie nie ze względu na mnie, ale ze względu na innych ludzi:
 
2 SM 5,12 I poznał Dawid, że to Pan ustanowił go królem nad Izraelem i wyniósł wysoko jego królestwo ze względu na swój lud izraelski.

1 Krn 14,2 I poznał Dawid, że Pan potwierdził go jako króla nad Izraelem, gdyż wyniesiona została wysoko jego władza królewska ze względu na jego lud izraelski.

Strzeż się postawy faryzeusza:

Łk 18,9-14 Powiedział też do niektórych, co ufali sobie, że są sprawiedliwi, a innymi gardzili, tę przypowieść: Dwóch ludzi przyszło do świątyni, żeby się modlić, jeden faryzeusz a drugi celnik. Faryzeusz stanął i tak w duszy się modlił: Boże, dziękuję Ci, że nie jestem jak inni ludzie, zdziercy, oszuści, cudzołożnicy, albo jak i ten celnik. Zachowuję post dwa razy w tygodniu, daję dziesięcinę ze wszystkiego, co nabywam. Natomiast celnik stał z daleka i nie śmiał nawet oczu wznieść ku niebu, lecz bił się w piersi i mówił: Boże, miej litość dla mnie, grzesznika. Powiadam wam: Ten odszedł do domu usprawiedliwiony, nie tamten. Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się uniża, będzie wywyższony.
 
INNE

Jeśli masz objawienie -> działaj, nie czekaj aż pojawią się wątpliwości (wtedy będzie trudniej)

Bądź otwarta na zmianę planów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz